تیپ شخصیتی S
افراد با تیپ شخصیتی S (ثبات) در تعامل با دیگران آرام، صبوری و محترم هستند. آنها به ندرت خشمگین یا هیجان زده می شوند و برای حفظ آرامش و هماهنگی محیط تلاش می کنند.
ویژگی های تیپ شخصیتی S
با موقعیتی در سمت راست پایین نقشه DISC، حامیان صبورانه به نیازها و درخواست های دیگران گوش داده و از این طریق وظیفه شناسی خود را نشان می دهند. آنها افکار و احساسات دیگران را با محترم می شمارند و به همین دلیل می توانند در شرایط دشوار یا استرس زا واکنش همدلانه ارائه بدهند.
- صبورانه گوش دادن به نیازها و درخواستهای دیگران
- همکاری دلسوزانه با دیگران
- راحت نبودن در اطراف افراد پرخاشگر و غیردوستانه
- پرهیز از موقعیت های بیش از حد رقابتی
- راهنمایی گرفتن از رهبر مورد اعتمادشان
نقاط قوت تیپ شخصیتی S
هر کهن الگو (طرحواره) ی شخصیتی دارای نقاط قوت و ضعف است، که اغلب در محیط های حرفه ای تقویت می شوند؛ چراکه در آنجا اغلب با گروه متنوعی از افراد با پیشینه و سیستم ارزشی بسیار متفاوت روبرو می شویم.
- پیگیری امور با بررسی منظم و آمادگی برای کمک.
- پاسخ دادن به سوالات با صبر و حوصله.
- درخواست منظم برای دریافت بازخورد.
- توجه به نیازها و نگرانی های دیگران.
نقاط ضعف تیپ شخصیتی Si
- عدم صراحت در بیان اطلاعات منفی و خبرهای بد.
- انفعال بیش از حد در شرایطی که نشان دادن جسارت و قاطعیت ضروری است.
- اجتناب از مقابله و عدم ارائه بازخورد به اشخاصی که به آن نیاز دارند.
- به تاخیر انداختن تصمیماتی که منجر به تعارضات بین فردی می شود.
رشد تیپ شخصیتی S
فرصت های رشدی که معمولاً با تیپ شخصیتی S مرتبط هستند شامل ...
در زمانی که مشکلی وجود دارد که باید به آن رسیدگی شود بازخوردها را صراحتا بیان کنید.
در زمان تعارض و درگیری ارتباط همدلانه برقرار کنید، به یاد داشته باشید مشکلات بدون درک متقابل از مسئله حل نمی شوند.
در صورت لزوم مسئولیت پذیر باشید و با درگیر شدن در روند تصمیم گیری مطمئن شوید افراد از مسئولیت های خود آگاه اند.
برای تطبیق و سازگاری با تغییرات غیر منتظره برنامه ریزی کنید.
تیپ های شخصیتی S چگونه کار می کنند
برقراری ارتباط با تیپ شخصیتی S
از لحنی آرام، موافق و گرم استفاده کنید و به احساسات آنها توجه زیادی داشته باشید و از آنها سوالاتی بپرسید تا متوجه نگرانی ها و افکار آنها بشوید.
ملاقات با تیپ شخصیتی S
جلسات باید دستور کار آماده داشته باشند و به صورت حضوری یا از طریق تماس ویدیویی انجام شود.
ارسال ایمیل به تیپ شخصیتی S
ایمیل ها باید گرم، صمیمانه و رسا باشند. ایمیل ها باید در عین غیر رسمی بودن، بردارنده اطلاعات واضحی باشند.
دادن بازخورد به تیپ شخصیتی S
بازخورد باید معقولانه توضیح داده شود و همدلانه ارائه شود.
حل تعارض با تیپ شخصیتی S
تعارضات باید با احتیاط و معقولانه رسیدگی شود تا از تشدید آن و تاثیرگذاری طولانی بر روابط جلوگیری شود.
انگیزه های تیپ شخصیتی S
هنگامی که افراد درد، استرس یا نارضایتی را تجربه می کنند، این امر معمولاً به فعالیت هایی که باعث از دست دادن انرژی می شود مرتبط است. بنابراین ، مهم است که بدانیم چه نوع فعالیت هایی هر تیپ شخصیتی را انرژی می بخشد و چه فعالیت هایی باعث تخلیه آنها می شود.
تیپ های شخصیتی S در موارد زیر انگیزه و انرژی می گیرند...
- درخواست منظم برای دریافت بازخورد.
- ایفای نقش پشتیبانی در تیم و دور ماندن از کانون توجهات.
- نشان دادن واکنش همدلانه و دلسوزانه در شرایط دشوار.
- ارتقا کار تیمی و بهبود همکاری بین طرفین.
- گوش دادن به سوالات دیگران و ارائه پاسخ های معقولانه.
استرس تیپ شخصیتی S
تیپ های شخصیتی S در موارد زیر تخلیه انرژی می شوند ...
- کار کردن در مهلت محدود
- تصمیم گیری به نمایندگی از دیگران بدون مشورت گروهی زیاد.
- واگذار کردن وظایف صرفا با بیان اهداف اصلی و ارائه ندادن دستورالعمل های دقیق.
- رقابت با دیگران.
- قرار گرفتن در کانون و مرکز توجه.
مشاغل تیپ شخصیتی S
تیپ شخصیت S حین کار
حامیان در محیط های قابل پیش بینی، آرام و مشارکتی رشد می کنند. آنها از کار ثابت و پایدار که شامل همکاری با دیگران است لذت می برند.
تیپ های شخصیتی S در حین کار زمانی احساس انرژی می کنند که …
- از آنها خواسته می شود تا در پروژه ها به دیگران کمک کنند.
- رئیس آنها به تدریج با آنها رابطه برقرار می کند.
- همکاران آنها به طور شفاهی از مشارکت های آنها در تیم قدردانی می کنند.
- زیردستان آنها برای راهنمایی آنها ارزش قائل هستند.
- تیپ های شخصیتی S در حین کار زمانی احساس خستگی می کنند که ...
- احساس کنند چیزی برای ارائه به گروه ندارند.
- رئیس آنها قدر کاری که انجام می دهند را نمی داند.
- همکاران آنها کمک آنها را رد می کنند.
- زیر دستان آنها کار کردن به طور مستقل و موثر را در اولویت قرار می دهند.
- حامیان در موقعیت هایی رشد می کنند که بتوانند نیازهای دیگران را برآورده کنند، اعتماد طولانی مدت ایجاد کنند و تعاملات روزانه زیادی داشته باشند.
- آنها وقتی قادر به برنامه ریزی برای آینده و پایبندی حداکثری به روال خود باشند، بسیار موثر عمل می کنند.
مشاغل معمول برای افراد با تیپ شخصیتی S
- مدیر منابع انسانی
- رئیس منابع انسانی
- درمانگر
- مشاور
- دستیار اجرایی
- موفقیت مشتریان
- پشتیبانی مشتریان
- دستیار پزشک
- متخصص اطفال
- پرستار
- پرستار متخصص
- دستیار دندان پزشک
روابط حرفه ای تیپ S
حامیان به افراد تحلیلی و محتاط کمک می کنند تا اهمیت برقراری ارتباط موثر با دیگران و ایجاد روابط کاری پایدار را درک کنند. هنگام کار با سایر افراد با تیپ شخصیتی S، مهم است که مشکلات را صراحتا بیان کنند تا به طور موثر به دنبال راه حل باشند.
- تیپ های شخصیتی S با کسانی به خوبی کار می کنند که ....
- برای شناختن آنها وقت می گذارند.
- رفتاری گرم و پذیرا دارند.
- از بیش از حد انتقادی بودن یا خرده گیری خودداری می کنند.
- تیپ های شخصیتی S ممکن است در موارد زیر موانعی در روابط حرفه ای داشته باشند ...
- بزرگ شدن مشکلات کوچک قبل از رسیدگی به آنها.
- غفلت از ارائه بازخوردهای مهم به دیگران.
- برداشت بیش از حد شخصی انتقاد سازنده.
روابط عاشقانه تیپ S
- حامیان شرکایی صادق و یاری دهنده هستند. وقتی با شخصیت با ثبات دیگری در رابطه هستند، باید آگاهانه برای تشخیص و حل اختلافات تلاش کنند.
- در یک رابطه عاشقانه، تیپ شخصیتی S نقاط قوتی دارد مانند ...
- توجه به نیازهای شریک زندگی خود.
- تلاش برای ایجاد ارتباطات عمیق شخصی.
- حفظ رویکرد صبور و مشوق.
- در روابط عاشقانه، تیپ های شخصیتی S ممکن است در موارد زیر دچار مشکل شوند ...
- بیان کامل و صادقانه نظر خود در شرایطی که مغایر با نظر شریک زندگی آنها باشد.
- رسیدگی مستقیم به نیازهای خودشان.
- عدم برداشت شخصی بازخورد یا قضاوت.